Меню

Підвищення тарифів на залізниці відбувається непрозоро, – Борислав Розенблат

Категорія: Актуальні теми
14-02-2017
60

Підвищення тарифів на залізниці відбувається непрозоро та здійснюється попри обмеження, встановлені регуляторним законодавством та законодавством про захист економічної конкуренції.

Про це народний депутат України Борислав Розенблат заявив під час парламентського круглого столу, що відбувся 14 лютого за ініціативи Комітету з питань промислової політики та підприємництва.

Парламентарі та експерти зібралися, щоб обговорити обґрунтованість і доцільність нової тарифної політики Уряду та НКРЕКП, а також запропонувати альтернативу. Зокрема, говорили про наслідки підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення.

На думку заступника голови Комітету Борислава Розенблата, замість того, щоб поліпшити якість послуг та подолати корупцію, в «Укрзалізниці» обрали найпростіший шлях для отримання прибутку – підвищення тарифів.

«Прибуток можна отримати різними методами: шляхом оптимізації операційної діяльності, нарощування обсягу перевезень та зменшення корупційної складової. Натомість у нас вирішили обрати найпростіший шлях – підвищення тарифів. Підвищення відбувається не прозоро – ніхто не знає структури витрат – чому саме 25%? Існують різні методи розрахунку ціноутворення. Наприклад, в залежності від вартості вантажу та відстані (ці методи діють в країнах, де існує залізнична монополія, як в Україні). Але у нас вони не використовуються. Щодо оптимізації можна також згадати, як нещодавно представники крупних галузевих асоціацій звернулись до уряду з проханням навести лад у вагонному господарстві. Лише один простій вагонів завдає залізниці мільйонні збитки. З приводу зменшення корупції варто лише відзначити, що дизельне паливо «Укрзалізниця» купляє на 10% вище, ніж його середня ціна на ринку. До того ж, у фінплані «Укрзалізниці» на 2017 рік обсяги витрат на підрядні організації зросли у 2,3 рази (з 600 млн до 1,4 млрд грн.). Можливо, варто спробувати розібратися тут? Але ж ні, наш метод – суцільне тотальне підвищення тарифу на 25%», – обурився нардеп.

Крім того, він зазначив, що підвищення тарифів здійснюється попри обмеження, встановлені регуляторним законодавством та законодавством про захист економічної конкуренції.

«Так, в європейських країнах вартість перевезення вище. Наприклад, у Польщі середній тариф для вантажовідправника складає 3-3,5 долари за тонно-кілометр, у Німеччині – 5-6 (в Україні 1.5-2 долари, але це без «прихованих» послуг, більшість з яких – об’єктивно непотрібні). Але ці умови – єдині для всіх. До речі, в Німеччині вони не змінюються вже кілька років, що дає бізнесу таку перевагу, як передбачуваність», – сказав Борислав Розенблат.

Для вирішення таких питань нардеп також запропонував створити консультативно-дорадчий орган, що складатиметься з найбільших споживачів послуг «Укрзалізниці», який зможе своєчасно повідомляти монополіста про те, до чого може призвести те чи інше раптове рішення; який з бізнесів миттєво збанкрутує, який буде вимушений піти в тінь, а який – втратити конкурентну спроможність на зовнішньому ринку.

"СЛІД НЕГАЙНО ЗАКІНЧИТИ ЦІ БУРШТИНОВІ ВІЙНИ, ЩОБ НЕ СТРАЖДАЛИ ЛЮДИ"

Борислав Розенблат
(народный депутат Украины)