Меню

Зробити ТТУ генеральним перевізником в Житомирі можливо, потрібна лише політична воля

Категорія: Актуальні теми
15-07-2019
65

Питання громадського транспорту у більшості українських міст стоїть гостро. І до факторів, які заважають нормальному розвитку галузі, в останні роки додалася ще й вартість електроенергії, яка безпосередньо впливає на вартість проїзду. Про цю проблему і можливе рішення розповів начальник КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» Євген Демчик.

«Житомирське трамвайно-тролейбусне управління, як і всі інші підприємства комунального електротранспорту України, залежить від ціни на електроенергію, а від неї значною мірою, – тариф. Враховуючи те, що ми закуповуємо електроенергію через посередників, які отримують свій відсоток, вона значно дорожча. Це питання потрібно вирішувати на законодавчому рівні – комунальні підприємства мають купувати електроенергію за адекватну ціну і у виробника. Борислав Розенблат не раз приїжджав на підприємство. На останній зустрічі домовилися спільно звернутися до Кабінету Міністрів щодо вирішення питання закупівлі електроенергії. Тоді ж розмовляли і стосовно можливості зробити ТТУ генеральним перевізником у Житомирі», - розповів Євген Демчик.

Сам же Борислав Розенблат зазначає, що зробити КП «ЖТТУ» генеральним перевізником можна, однак потрібна політична воля місцевої влади.

«Про те, що ТТУ має бути генеральним перевізником, я говорив міському голові ще у 2015 році. Це, напевно, один з найперших кроків, які варто було б здійснити тоді, і сьогодні було б значно менше питань до якості транспорту у місті. Зробити це зараз цілком можливо. Ми маємо чудовий приклад Вінниці. Це надасть певні переваги, які в подальшому вплинуть на якість перевезень та комфорт для пасажирів», - вважає народний депутат.

В такому разі трамвайно-тролейбусне управління саме ставитиме у мови приватним перевізникам, спільно із замовником – міською радою – погоджуватиме маршрути, збиратиме виручку. Натомість приватні перевізники будуть отримувати компенсацію за пасажиро-кілометр. Центр може обслуговувати екологічно чистий транспорт, а мікрорайони – автобуси. Це зручно, зменшиться загазованість та затори, постійним перегонам між тролейбусом і маршруткою нарешті прийде кінець. 

Не буде «чорної» готівки, технічний огляд здійснюватимуть спеціалісти комунального підприємства. Для всіх мають бути однакові правила, контроль і тоді усе буде працювати, як годинник. 

«Прийняття цього рішення - не законодавчий рівень. Це рівень міської влади. І, погодьтеся, на це має бути політична воля. Приватні перевізники, захищаючи та розвиваючи свій бізнес, роками співпрацювали з владою, і тому не кожен готовий від такої «співпраці» відмовитись. Щоб довести зворотне, варто лише розірвати цей зв’язок і показати усім мешканцям, що зміни у транспортній сфері все ж будуть», - зазначив на зустрічі з колективом ТТУ Борислав Розенблат.

"СЛІД НЕГАЙНО ЗАКІНЧИТИ ЦІ БУРШТИНОВІ ВІЙНИ, ЩОБ НЕ СТРАЖДАЛИ ЛЮДИ"

Борислав Розенблат
(народный депутат Украины)